Kortrijk Blogt!


Het beste frietkot in Kortrijk? by kortrijk
12 februari , 2007, 7:46 am
Filed under: culinair, resto, café en nachtleven, uitgaan

Ben net frieten gaan eten in Frituur Christine aan de Zwevegemsepoort. Niet slecht, maar ik zweer bij de frituur op de Vogelmarkt ( Frituur ’t Volksplein). Tijd voor een onderzoek wat volgens onze bloggende lezers dé beste frituur is in Kortrijk!!

Mijn top drie:

1. Frituur ’t Volksplein
2. De Blauwe Frituur (aan de Blauwe poort)
3. Frituur Bosuwé (op ’t stationsplein)

Geef jullie top-3 in de commentaren!!!

29 reacties so far
Plaats een reactie

En dat is Frituur Isabelle in Harelbeke op de foto.

Reactie door Plato00

Onbetwist op 1: Frituur La Mamma ;o)

Reactie door An

Mijn top drie is net dezelfde. Er gaat niets boven frituur ’t Volksplein voor een goeie bak frieten. De beste broodjes van de wereld (in mijnen tijd toch) komen echter van de blauwe frituur.

Reactie door Valentijn

en dien daar aan de zwevegemstraat op hoek van de veemarkt? dazr ging ik soms toen ik nog aan de kulak zat
(of is dat christine?)
blauwe frituur is van na mijn tijd, maar de studetnen die ik toen nog kende waren er in de wolken over (maa ja studenten hé al de rest was ter ver denk ik)

Reactie door Jeronimo

helaas… ’t nieuw kanon heeft een paar maanden geleden zijn deuren gesloten. Frieten met een hart, we missen ze.

Reactie door berre

de beste frietjes zijn voor mij
die van het frietkot op de hoek van de Zwevegemstraat met de Veemarkt
(en met stiekem erbij een heerlijke pot Bertoli mayonaise)
grts
ildé

Reactie door ildé

Frietkot bossuwé als ze van “centrum” moeten komen.

Reactie door bleujean

omg…
1) den telma & louise
2) de frieten op veemarkt
3) volksplein

ben 6 jaar in kortrijk student en woon er nu ook, dit is echt een doordachte en grondig geteste top 3 🙂

Reactie door tontonsam

De blauwe rules

Reactie door Brecht

1. Blauwe Frituur
2. Connie (Heule)
3. Volksplein
4. Lange Tette (hoek Zwevegemstr./Veemarkt)

Reactie door JT

Frituur ’t Volksplein op nummer 1!!! Beste frietjes ter wereld!!! Ga nooit meer ergens anders! Nummer 2 en 3 bestaan gewn nie!

Reactie door Ella

de beste frituur van de hele wereld is en blijft ’t volksplein

Reactie door douwe

“Frituur ‘t Volksplein op nummer 1!!! Beste frietjes ter wereld!!! Ga nooit meer ergens anders! Nummer 2 en 3 bestaan gewn nie!”

+ 1

Reactie door Maarten

helemaal me eens frituur ’t volksplein rules !!!!!!!!!!! yeah

Reactie door u mama

de blauwe frituur is the best,nie alleen vo de frieten mo der werkt daar een mooi meisje wok…delphine noemt ze denk ik…en wie comentaar heeft mag het gerust ne kje sturen naar ik Blackwallstr@hotmail.com

Reactie door the game

die van frituur Johan in de beekstraat zijn de beste frieten

Reactie door frutos

M’n top3:

1 Volksplein
2 Blauwe
3 Telma&Louise

Tis mo dajt weet 🙂

Reactie door Peter-Jan

de beste frituur is tpark voila

Reactie door celine

‘T Volksplein, zeker weten! Geen enkel frietkot kan zo perfect bakken en zelf een paar minuten voor sluitingstijd zijn ze supervriendelijk!! Go Frituur ‘T Volksplein!

Reactie door Elodie

Frituur ’t Volksplein zonder twijfel!!! Sindi en Rik zijn de beste frietkotbazen van Kortrijk en omstreken en hun frietjes en sausjes nog beter.

Reactie door Junior D'haese

Frituur ’t Volkspein, zonder enige twijfel. Sindi en Rik zijn de tofste en vriendelijkste frietkotbazen van Kortrijk en omstreken en hetzelfde geldt voor hun frietjes en sausjes.

Reactie door Junior D'haese

Volksplein het beste?
Ik heb nog nooit zo een onhygienisch frietkot gzien.
De stoofvleessaus kwam uit een plastieken gietbeker, de gestolde saus kleefde overal aan.
Van mijne powerbite, het vlees was niet warm vanbinnen.

Reactie door Peter

gie zie allemaal lullen t’volksplein rules !!!!

Reactie door anoniem

Frituur Bolero vind ik de beste, het zijn sinds vorig jaar maart nieuwe uitbaters. Véél beter

Reactie door hemafeva

Beste frietjes komen uiteraard van ’t Volksplein. Ook klantvriendelijkheid, snelheid van bedienen en netheid van de zaak spelen voor mijn een rol.
Dus blijft frituur ’t Volksplein onbetwist op 1!!!

Student

Reactie door Student

De blauwe frituur is het best, hun blauwe pasta is echt superlekker.
En hun warme broodjes met gegrilde ham!!!
Op 2 komt ’t volksplein

Reactie door student

Geef mij toch maar Bossuwé 😉

Al is Christine maar op het einde van de straat, vind ik toch dat hun bouletten, frikandellen, bitterballen, … een rare smaak hebben. Maar hun stoofvlees is toch één van de beste! Die van bij Bossuwé is wel beter, waar ook de bicky’s beter zijn… 😉

(Damn, nu begin ik te watertanden!!)

Reactie door Angelo Vanmarcke

ik ga 100procent voor frituur ’t Volksplein! de beste frietjes én bediening van Kortrijk en omstreken!

Reactie door ella

Vroeger waren de beste frietjes in coktail in kurnne.
Maar ze misten veel en we hadden veel iets te kort mee naar huis ook was die vrouw niet altijd vriendelijk.
Johan in de Beekstraat is even goed,maar zijn nu niewe mensen en ze doen het heel goed.
De nieuwe uitbaters noemen nu De Beke

Reactie door kreeftje




Geef een reactie

